Stevan

fizika 6 standardi

vemis | 09 Март, 2013 17:36

Образовни стандарди за предмет физика за краj обавезног образовања

 

Разред: Шести

 

 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

1. Увод

 

2+0+0

 

 

 


 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

2. Кретање

 

7+7+0

 

1.2.1.Ученик уме да препозна  врсту кретања према облику путање (праволинијско и криволинијско).

 

1.2.2.Ученик разликује равномерно и  неравномерно кретање (не мора да зна разлику између тренутне и средње брзине, али треба да зна да је брзина стална код равномерног кретања).

 

1.2.3.Ученик уме у да тексту препозна величине које описују равномерно кретање, користи образац  v=s/t и може да израчуна једну величину ако су познате друге две. Није обавезно да зна претварање мерних јединица.

 

1.4.4.Ученик препознаје да је оснавна јединица за брзину (m/s), али да се користи и (km/h)

 

2.2.2.Зна да механичко кретање представља промену положаја неког тела у односу на референтно тело. Разликује путању тела од пређеног пута. Зна да је брзина пређени пут у јединици времена.

 

2.4.1. Ученик уме да користи важније изведене јединице за брзину.

 

2.6.1.Ученик разуме и примењује основне математичке формулације односа и законитости у физици (директну и обрнуту пропорционалност).

 

2.6.2.Ученик уме да препозна брзину као векторску величину (да је осим бројне вредности  одређена правцем и смером).

 

2.6.3.Ученик уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности  пређеног пута и брзине од времена.

 

2.7.1.Ученик уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења.

 

 

3.4.1.Ученик уме да претвара изведене јединице за брзину у одговарајуће јединице Si система. Пример: претвара  km/h у m/s и обрнуто.

 

3.7.1.Ученик уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења.

 

3.7.2.Ученик уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом.

 


 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

3. Сила

 

6+8+0

 

1.1.1.Ученик уме да препозна гравитациону силу у једноставним ситуацијама, зна да је у одсуству отпора подлоге гравитациона сила узрок падања тела.

Ученик зна да кад тело клизи по подлози на њега делује сила трења, која се супротставља кретању и да ће га зауставити кад на њега не делују друге силе.

 

1.1.2. Ученик зна да стални магнети имају два пола N и S и да тела могу бити позитивно или негативно наелектрисана.Ученик прeпознаје када је узајамно деловање између два тела привлачно, односно одбојно и да је то деловање највеће у случају кад су магнети односно наелектрисана тела међусобно најближи.

 

2.1.1.Ученик уме да препозна еластичну силу у системима у којима постоји еластична опруга, препознаје њен правац и смер. Ученик у  задацима препознаје  постојање еластичне силе али и силе  која уравнотежава дејство еластичне силе.

 

2.1.2.Ученик зна да је гравитациона сила увек привлачна и да зависи од масе тела, зна да је сила теже гравитациона сила; зна да одреди правац и смер еластичне силе код истегнуте односно сабијене опруге

 

2.4.1.Ученик уме да користи важније изведене јединице за силу.

 

2.4.3.Ученик зна да користи префиксе мили и кило и уме да претвара јединице. Пример: Зна да претвори kN у N и обрнуто.

 

2.6.1.Ученик разуме и примењује основне математичке формулације односа и законитости у физици: (директну и обрнуту пропорционалност), зна да ће јача сила истећи опругу више а слабија мање.

 

2.6.2.Ученик уме да препозна векторску величину (да је сила одређена осим бројне вредности  правцем и смером).

 

2.6.3.Ученик уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина (зависност дужине истезања опруге од силе).

 

2.7.1.Ученик уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења.

 

 

3.7.1.Ученик уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења (како истезање опруге зависи од силе).

 

3.7.2.Ученик уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом (електрична и магнетна сила).

 


 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

4. Мерење

 

4+4+7

 

1.4.1. Ученик користи уређаје за мерење  (метарску траку, мензуру, вагу, штоперицу, амперметар и волтметар); зна да одреди вредност најмањег подеока на мерној скали и очита вредност измерене физичке величине као и  да запише измерену бројну вредност са одговарајућом јединицом мере.

 

1.4.2. Ученик препознаје основна и најједноставнија мерила и инструменте за мерење неких основних физичких величина. Пример: ученик препознаје да је вага уређај за мерење масе, хронометар за мерење времена, термометар за мерење температуре.... Препознавање се састоји у томе да ученик бира одговоре из понуђеног скупа мерила и уређаја.

 

1.4.3. Ученик зна да препозна основне јединице за дужину, масу, запремину, температуру и време као и оне мерне јединице које се најчешће користе.

 

1.4.5. Ученик зна основна правила за исправно мерење, зна да вага мора бити у хоризонталном положају кад на њој нема терета и тегова, зна да електрични инструменти морају бити на нули када нису укључени и зна под којим углом треба да гледа скалу.

 

1.4.6. Ученик зна да мери дужину, масу, запремину и време (користи лењир мерну траку, вагу, мензуру и штоперицу) приликом извођења лабораторијских вежби

 

1.7.1.Ученик поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији.

 

1.7.2.Ученик уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији.

 

2.4.1.Ученик уме да користе важније изведене јединице Si система и зна њихове ознаке (за површину, запремину).

 

2.42.Ученик зна да је литар исто што и дециметар кубни и да су то јединице  за запремину, претвара литре у метре кубне и обрнуто, тоне у килограме.

 

2.4.3.Ученик зна да користи префиксе мили и кило и уме да претвара јединице. Пример:зна да претвори километре у метре и обрнуто као и милиметре у метре и обрнуто.

 

2.4.4.Ученик зна када мерење понављамо више пута и када се у истим условима могу добити различити резултати.

 

2.7.3.Ученик уме да реализује експеримент по упутству.

 

3.4.1.Ученик уме да претвара јединице изведених физичких величина у одговарајуће јединице Si система (изведене јединице које садрже величине које нису изражене у декадном бројном систему-време.)

 

3.4.3.Ученик зна шта је грешка мерења, зна да се тачност мерања повећава са смањењем вредности најмањег подеока на инструменту, зна да уколико поновљена мерења дају различите резултате, средња вредност тих резултата представља коначни резултат мерења.

 

 

3.7.1.Ученик уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења.

 

3.7.2.Ученик уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом.

 

 

 

 

 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

5. Маса и густина

 

5+7+3

 

1.4.1.Ученик уме да користи уређај за мерење масе–вагу и зна да запише измерену бројну вредност са одговарајућом јединициом.

 

1.4.3.Ученик зна да користи основне јединице за масу и густину као и оне које се најчешће користе.

 

1.4.5.Ученик зна основна правила мерења, зна да вага мора бити у равнотежи када на њој нема терета и тегова.

 

1.4.6.Ученик зна да измери масу помоћу дигиталне ваге а не мора да зна да користи теразије.

 

 

 

 

 

2.1.1.Ученик уме да препозна инерцију као узрок појава при  промени брзине тела. Пример: аутобус кочи... .

 

2.1.5.Ученик разуме и примењује појам густине, зна да је густина воде 1000 kg/m3.

 

2.4.1.Ученик уме да користе важнније изведене јединице Si система и зна њихове ознаке (за масу и густину).

 

2.6.1.Ученик разуме и примењује основне математичке формулације односа и законитости у физици. (директну и обрнуту пропорционалност).

 

 

3.4.1.Ученик уме да претвара јединице изведених физичких величина у одговарајуће јединице Si система (g/cm3, t/m3  у kg/m3)

 

3.7.1. Ученик уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења.

 

3.7.2.Ученик уме да препозна питања на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом.

 

 


 

Назив наставне теме

Укупан број часова

 

Основни ниво

 

Средњи ниво

 

Напредни ниво

 

6. Притисак

 

5+6+1

 

1.1.3.Ученик разуме принцип спојених судова ( зна да се течност пење до истог нивоа без обзира на облик суда, зна да примени принцип на примерима нивоа воде у реци и речним каналима и може да предвиди који ће ниво достићи вода када буде у стању равнотеже.

 

1.4.2.Ученик уме да препозна уређаје за мерење притиска (барометар, манометар).

 

1.4.3.Ученик уме да користи основне јединице за притисак, препознаје да је оснавна јединица Паскал али да се у свакодневном животу користи и милибар.

 

 

2.1.6.Ученик зна да хидростатички притисак зависи од висине стуба течности, зна да процени у понуђеној ситацији на којој дубини ће бити већи или мањи притисак.

 

2.4.1.Ученик уме да користи важније изведене јединице Si система за притисак.

 

2.4.3.Ученик уме да користи префиксе и претвара бројне вредности физичких величина из једне јединице у другу( kPa, MPa у  Pa).

 

2.6.1.Ученик разуме и примењује основне математичке формулације односа и законитости у физици (зна како притисак зависи од силе и додирне површине, способан да реши задатак и израчуна непознату величину).

 

3.1.3.Ученик зна шта је притисак чврстих тела и од чега зависи, зна да притисак  чврстих тела зависи од нормалне компоненте,тежине тела и од додирне површине тела и подлоге, закључује како се мења притисак кад се промени маса и величина додирне површине, на примеру три квадра идентичних маса одреди ко врши већи притисак.

 

3.1.4.Ученик разуме и примењује концепт притиска у течностима, зна да је статички притисак у течностима сразмеран производу густине и дубине на којој се притисак тражи, разуме како се притисак преноси кроз течности.

 

 

 Генерална

fizika 6 GP

vemis | 09 Март, 2013 17:34

ОСНОВНА ШКОЛА „_________________________“

 

__________________________

место

 

 

 

 

 

ПЛАНОВИ РАДА НАСТАВНИКА

(ГОДИШЊИ И ОПЕРАТИВНИ)

за школску 20__/20__. годину

 

 

 

 

 

(презиме и име наставника)

 

 

 

 

 

Наставни предмет : Физика

 

 

Наставни план и програм предмета објављен је у „Просветном гласнику“, број  6/2009

од  2009. године, а измене и допуне у броју       ____ од ________ године,

                                                                                 ____ од ________ године,

                                                                                 ____ од ________ године,

                                                                                 ____ од ________ године.

 

 

Разред  6. ,    недељни фонд часова  2 ,     годишњи фонд часова  72 .

 

 

 

Планови рада се реализују у следећим одељењима: ___________________

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ГОДИШЊИ (ГЛОБАЛНИ) ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА

 

 

Наставни предмет: Физика                                                               Разред 6.

Ред.број

наставне

теме

НАСТАВНА ТЕМА / ОБЛАСТ

Број

часова

по теми

Број часова за

обраду

остале

типове

часова

1.

Увод

2

2

0

2.

Кретање

10

5

5

3.

Сила

11

7

4

4.

Мерење

22

7

15

5.

Маса и густина

14

7

7

6.

Притисак

13

5

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКУПНО

72

33

39

 

 

 

 

Датум предаје :                                                                           Урадили:

________ 20__. године                                  ____________________________

                                                                         ____________________________

                                                                         ____________________________

 

 

 Генерална

Честитамо!

vemis | 09 Март, 2013 17:25

Уколико можете да прочитате овај чланак, успешно сте се регистровали на Blog.rs и можете почети са блоговањем.
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb